Lundbeck giver en international stemme til dem, der lever med en usynlig sygdom

Når man lever med depression, kan det være svært at sætte ord på sine kognitive symptomer — og endnu sværere for omverden at forstå dem. Med kommunikationsplatformen ‘Rethink Depression’ hjalp vi Lundbeck med at gøre de abstrakte symptomer håndgribelige med indhold, der visualiserer symptomer — og giver en stemme til de syge. Vi definerede platformens navn og udviklede dens design. Vi bragte ‘Rethink Depression’ vi til live på Twitter (X), på web og senere på Instagram.

Resultater: Brandplatformen blev lanceret i foråret 2016. Inden året var omme var vi vækstet fra 0 til +26.000 følgere på Twitter (X) bestående af patienter, pårørende og interesseorganisationer. I en branche-benchmark, der sammenlignede tweet-engagement i 27 forskellige pharma-støttede kampagner, var Rethink Depression den mest engagerende kampagne med hele 182% over nummer to. Strategien var støttet op af et website med information, artikler og råd til at starte dialogen med sin læge. Guiden til at tale med sin læge blev downloaded mere en 3.000 gange i første fase af kampagnen.

Team: Untold